Kakao fiyatları, normalde 2,500 dolar civarında seyreden metrik ton başına, beklenenden düşük rekolte raporları ve arz endişeleriyle birlikte nisan ayında tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 11,000 doların üzerine çıktı.
CNBC’nin haberine göre Mars, Mondelez, Ferrero ve Hershey gibi büyük şekerleme şirketleri, uzun vadeli sözleşmeler aracılığıyla kakao maliyetlerindeki bu artıştan korunmaya çalışıyorlar, ancak önümüzdeki yıllarda daha yüksek fiyatlar ödemek zorunda kalabilecekler.
Müşterilerine kakao fiyatlarındaki artış gibi sorunlarla nasıl başa çıkacakları konusunda tavsiyelerde bulunan Clarkston Consulting’in tüketici ürünleri sorumlusu Steve Rosenstock, “Bu durum, bu şirketlerin işlerini yönetme biçimlerini kesinlikle etkiliyor, çünkü maliyet etkisi inanılmaz derecede önemli” diyor.
Batı Afrika, düşük fiyatlar nedeniyle kakao yerine daha karlı ürünler yetiştirmeye yönlendirilerek kakao arzında ciddi sıkıntılar yaşıyor.
Gana gibi büyük üreticiler, kakao fiyatlarının yeniden yükselmesi üzerine ürün teslimatlarını gelecek sezona ertelemeyi düşünüyor.
Kakao fiyatlarındaki artış, birçok gıda şirketi için maliyetleri artırarak ve tüketicilere yansıyarak pazarlama stratejilerini yeniden gözden geçirmelerine neden oluyor.